Photobucket

Thursday 3 May 2012

Ragu-ragu

Dua belas 40 malam...
Semakin lewat...senyap..
Minda ini terus berlari...
Bukan jalan ku tanpa arah dan tujuan
Bukan mauku yang tidak ingin kepastian…
Bukan…
Salahkah Aku jika…
Hanya ingin menyerahkan
kepada Sang Pemilik Waktu
kepada Dia yang mengetahui segalanya
kepada Dia yang lebih mengetahui rahsia kehidupan..
Salah kah Aku jika…
Hanya ingin menjalani hidup ini apa adanya…
Hanya ingin berusaha melakukan yang terbaik…
Hanya berharap bahwa langkah dan keputusanku selalu diredhai-Nya
Keputusan yang telah ku ambil
Sikapku saat ini…
Bukan kerana Aku suka
Tapi
Kerana Aku mengenalnya
Kerana Dia memang baik
Jadi...
Apakah Aku harus menanyakan
suatu kepastian..???
suatu ketegasan..???
sedang Aku sendiri masih ragu
Terimakasih
Tapi.......
Untuk yang satu ini
Mohon jangan paksa Aku
Untuk melakukan dan memutuskan
sesuatu yang Aku sendiri masih ragu
Tapi.....
Bantu Aku untuk menghilangkan keraguan ini…
Apapun hasilnya..
Itulah yang terbaik
Terbaik buat semuanya......SAYONARA WAHAI MALAM

1 comment:

  1. Ayah tidak menyangka sekali bahawa anakku yang ini sungguh pandai menukilkan sajak. Syabas sayang...

    Ayahmu sayang,
    Abu Takdir Hashim

    ReplyDelete

Assalamualaikum,makasih ya sudi like ataupun komen !!




Copyright By DUNIA ADELL